EMHTU ~ Álom és Valóság

Könyvek Háborúja ezennel HTUH ~ Hivatalos Tündérkrónikák Újraolvasás Hostess! 



Aki lemaradt volna...

Cor Leonis Kiadó Karen Marie Moninghoz hasonlóan közös olvasást tervez a kezdetektől, egyszóval a lényeg: Olvassuk együtt (újra) Mac és Barrons kalandjait!

Minden HTUH Idézeteket, jeleneteket fog megosztani a Facebookon illetve a blogokon, hogy ezzel is kedvet csináljunk másoknak a sorozat olvasásához.




A Könyvek háborúja elérkezett a második rész végéhez, így ideje, hogy összeszedjük a facebookon megosztott idézeteinket/jeleneteket:




Az élet bölcsessége
"A tetteink határoznak meg bennünket. A döntéseink. Hogy minek állunk ellen. Hogy miért vagyunk készek meghalni."
V'lane moment
" – Azért kerestelek fel, hogy megajándékozzalak egy karpereccel, amely megvédi az életedet. Gyönyörű nő vagy, aki az öltözködésével felkelti a férfiak figyelmét. Neked adtam a karperecet. Nem tudtam, hogy a Sidhba-jai ennyire felkavar. Még azt is felajánlottam, hogy a kedvedre teszek mindenféle ellenszolgáltatás nélkül. Visszautasítottál, és ezzel talán megsértettél. Megfenyegettél egy fegyverrel, amelyet a népemtől loptak el. Te beszélsz nekem arról, miért nem bízol bennem, amikor te magad is számtalan okot szolgáltattál rá, hogy én se bízzak benned. Gyanús, tolvaj és gyilkos hajlamú nő vagy. Folyamatosan azzal fenyegetsz, hogy aljas dolgokat fogsz művelni velem, én mégis itt maradtam, megvédelek, és felajánlom a segítségemet.
Kezdtem kifogyni a gyufákból. Milyen ügyesen csűrte-csavarta a szavakat, mintha ő semmi rosszat nem tett volna, és én lennék a veszélyes.
– Ó, elég a drámából, Csingiling, és szabadíts meg az Árnytól. Aztán majd beszélünk. "
Otthon...
"– (...) Menjünk haza. Nincs itt semmi.
– Haza, Ms. Lane? – Mély hangja vidáman csengett.
– Valahogy csak hívnom kell – morogtam. – Azt mondják, az otthonunk ott van, ahol a szívünk. Azt hiszem, az enyém szaténba burkolva hever két méterrel a föld alatt. "
 Gyilkos maraton
"Az volt a legrosszabb az egészben, hogy most egy gyilkos maraton résztvevőjeként kétségbeesetten futottam az életemért, azért, hogy egy lépéssel megelőzzem a nyomomban loholó szörnyetegeket, és nem feszült célszalag a láthatáron. "
 Furcsa telefonkönyv
– Ki az az IYCGM?
– Akkor hívja, ha nem tud elérni a másikon. – A fogát csikorgatta.
– És az IYD?
– Abban az esetben hívja, ha a halálán van, Ms. Lane. De azt tanácsolom, hogy tényleg csak akkor hívja azt a számot, ha biztos haldoklik, különben én magam ölöm meg.
 Mac bestseller ötlete
"Egy nap majd könyvet írok azzal a címmel, hogy Hogyan diktáljunk egy diktátornak, és hogyan köntörfalazzunk egy köntörfalazóval. Az alcíme az lesz: Hogyan bánjunk Jericho Barronsszel. " 
Amit mindenki tud Jericho Barronszről
"Jericho Barronsszel kapcsolatban csak az biztos, hogy vele kapcsolatban semmi sem biztos."
Mac (újabb) halálközeli élménye 
"A bal kezem egyenesen a gyomrába siklott. De ez a valami nem rohadt el egészen. A karja egyáltalán nem volt puha, amikor keményen, könyörtelenül a nyakamra fonódott, mint egy acélkábel. Rúgtam és sikítottam, küzdöttem és haraptam, de hihetetlen erővel bírt. Mi ez? Mi ellen harcolok? Milyen könnyen elhittem neki, amit el akart hitetni velem. Biztos jót nevetett rajtam, amikor felsoroltam a lelkemet nyomasztó bűneimet. Hol a lándzsám? Rövid idő alatt másodszor nem kaptam levegőt. A lény fojtogatott. Felpillantottam. A Vadász hasát láttam magam előtt, amikor meghaltam."
"A remény erőssé tesz, a félelem megöl." 
"Számomra már késő.
Túlélhettem volna... ha nem adom fel a reményt.
Zokogtam. Azt hiszem. Nem nagyon éreztem az arcom.
Mit mondott Barrons akkor éjjel, amikor kiraboltuk Rocky O'Banniont? Odafigyeltem rá, sőt azt gondoltam, milyen bölcs tanácsot adott. Csak nem értettem. Az a sidhe-látó, aki feladja a reményt és nem 215 ragaszkodik foggal– körömmel az életéhez, az halott sidhe-látó. Egy sidhe-látó, aki azt hiszi, hogy legyőzték, akár egyenesen a halántékához is szoríthatja a kétségét, és meghúzhatja a ravaszt, hogy kiloccsantsa a saját agyvelejét. Az élettel kapcsolatban kétféle hozzáállás létezik: remény és félelem. A remény erőssé tesz, a félelem megöl. " 
Vérszomjas Mac...
– Hogyan óvjam meg az életét, ha nem mond el mindent? – fortyant föl.
– Hogyan várhatja el, hogy mindent elmondjak, amikor maga soha nem mond el semmit? Semmit sem tudok magáról!
– Én vagyok az, aki állandóan megmenti az életét. Ez nem mond magának semmit?
– Megmenti, de miért? Mert szüksége van rám. Mert ki akar használni.
– Mi másért menteném meg? Mert kedvelem? Jobb hasznosnak lenni, mint szeretve. A szeretet érzelem. Az érzelmek... – Felemelte a kezét, és erősen ökölbe szorította. – .. .olyanok, mintha vizet tartana a kezében. Ha kinyitja a markát, nincs benne semmi. Jobb fegyvernek lenni, mint nőnek.
Most mindkettő voltam, és Mallucé– t akartam.
Ryodan megmondja a tutit ;)
– Nyissa ki a szemét, Mac.
– Hogy érti ezt?
– A szavakat lehet csűrni– csavarni. Lehet szép ígéreteket tenni, hogy megnyugtassuk a szívet és elcsábítsuk a lelket. A szavak végül nem jelentenek semmit. Csak címkék, amelyeket azért ragasztunk a dolgokra, hogy csenevész kis agyunk megértse a rejtett természetüket. Az esetek
kilencvenkilenc százalékában a valóság teljesen más. Az a legbölcsebb, aki hallgat. Vizsgálja meg Barrons tetteit. Azok alapján ítélkezzen. Ő azt hiszi, hogy maga harcos. Hisz magában. Maga is higgyen benne.
– Miben? Egy zsoldosban? Annak akarja eladni a könyvet, aki a legtöbbet ajánl érte! A Vadászok is csak zsoldosok!
– Miben? Egy zsoldosban? Annak akarja eladni a könyvet, aki a legtöbbet ajánl érte! A Vadászok is csak zsoldosok!
– A maga helyében én soha nem hívnám így. Ki maga, hogy így beszél? Azt hiszi, hogy a maga indítékai olyan tiszták? Hogy nemes cél vezérli? A fenéket. Mi a jó magában? Vért akar, bosszúra szomjazik. Magát nem érdekli a világ sorsa, csak vissza akarja kapni benne a boldog kis helyét. Bagoly mondja verébnek...
Mac öltözködési stílusa 
"Azért választok rózsaszín ruhát, mert a jövőm minden, csak nem rózsás. Tetőtől talpig kiegészítőket aggatok magamra, és csinos cipőt húzok a lábamra, mert a világomnak több szépségre van szüksége, hogy ellensúlyozza a szörnyűségeket. Azért veszek fel rózsaszín ruhát, mert a szürkét utálom. A fehéret nem érdemlem meg, a feketével meg torkig vagyok. "
Kérdés...
" Kérdés: Ha azon kevesek közé tartozol, akik tehetnek valamit egy probléma megoldásáéit, mekkora felelősség terhel ezért?
Válasz: A válaszod mondja meg, hogy ki vagy. "
A háború...
– Ellentétes pólusok – dünnyögte. – Kíváncsi vagyok...
– Mire?
– Hogy ha mérsékelnénk az ellentétes hatást, akkor is taszítanák– e egymást.
– Nem látok megoldást arra, hogy mérsékeljük a könyv erejét, Barrons, és azt sem nagyon hiszem, hogy erősebb lehetnék.
Várt, hogy felfogjam a szavai értelmét.
Rosszallóan néztem rá.
– Úgy érti, hogy engem gyengítene meg? Egy kicsit gonoszabbá tenne, hogy a könyv a közelébe engedjen? Az meg mire lenne jó? Akkor én is gonosz lennék, megszereznék egy gonosz könyvet, és valószínűleg gonosz célokra használnám fel. Megnyernénk a csatát, de elveszítenénk a háborút.
– Talán nem ugyanazt a háborút vívjuk, Ms. Lane.
Ha úgy gondolta, hogy a gonosszá válás nem problémát jelent, hanem megoldást, akkor igaza volt: nem egy háborút vívtunk.

****
Olvasási menetrend:

December: A hajnalra várva
Január: Rossz hold kelt fel
Február: Új nap virrad

Tehát még egészen február végéig vehettek részt a nyereményjátékban. Részletek: http://konyvekhaboruja.blogspot.hu/2012/10/tunderkronikak-ujraolvasas-jatek.html

Akinek még netán nincs egyetlen Tündérkrónikák könyve sem, most a teljes sorozatot több, mint 35% kedvezménnyel veheti meg a Cor Leonis különleges ajánlatának keretében. ;)
http://konyvaruhaz.corleonis.hu/tunderkronikak___a_teljes_sorozat_149

0 megjegyzés: