Zombi Láz - Érzed?

Ez a bejegyzés már egy ideje érik, és azt hiszem kellőképpen meg is ért. Biztosan feltűnt már mindenkinek, hogy a zombik, így vagy úgy - rothadó, mozgó holttestekként, akik épp kirágják a szíved, egy voodoo varázsló bábjaiként vagy (Dan O'Bannon bocsásson meg a vétkezőknek) szépfiú, hős szerelmes Rómeóként - ábrázolva, de manapság szinte annyira felkapottak lettek, mint a nagy tesóik, azaz a vámpírok. A kérdés már csak az, hogy vajon jó-e ez nekünk/nekik. Nekem biztos nem, na de kezdjük is az elején.



Eme post megírására egy reggeli (hajnali 4) beszélgetés (nem vita) késztetett. Amerikában (legalábbis a legjobban ott) dúl a zombi láz, rengeteg film, könyv és tv-sorozat is hű rajongókra talált. Köztük a Walkin Dead is. Egyik amcsi kollega, aki nagy rajongója a sorozatnak (holott "fél" tőlük), írta ki a falára, hogy a 10 éves kisfia először ült le mellé, hogy együtt nézzék a sorozatot. A gyerek nevetett a zombikon és azt mondta "Anya, nem látom, miért akkora siker ez."


ÁMEN fiam, mert én sem. Nálam maximum az "akció" címkével ellátott polcokra kerülnek a zombi filmek. Láttam már klasszikust és újat is, mégsem tudtam egyiket sem horrornak elkönyvelni. De az én meglátásom szerint ez is ember függő. Vannak, akik félnek a pókoktól és vannak, akik nem. A különbség csak annyi, hogy azok persze nem esznek meg minket (oké, kivéve az óriás pókok c. filmben), és valóságosak, nem úgy, mint a zombik. Nem számít milyen kémiai, biológiai magyarázat halomba csomagolják, akkor is ugyanannyira fikció marad, mint vámpír társaik. Persze, ha valakinek ez a fóbiája, akkor jó horrornak, másoknak jó kikapcsolódásnak, akció filmnek (lsd. Resident Evil), csak nem értem miért kavart ez hirtelen ilyen nagy port.    Talán sokan úgy gondolják, hogy a vámpíroknak és szőrös "barátaiknak" a csillaga leáldozott és itt az ideje elővenni a harmadik legnagyobb "népmesét" és azt rágcsálni. Nem tudom, de ha még csak ezek a verziók lennének nem is zavarna a dolog, mert jómagam is nagy zombi film (már, ami nem ilyen Zs kategóriás) fan vagyok.

Amit viszont NEM tudok/fogok/akarok felfogni az az, hogy a zombikat is vámpírrá akarják változtatni. Na nem szó szerint, úgy értem hasonlóan kezdik kiforgatni, mint vérszívó pajtásainkat. Miről beszélek? Hát a ROMANTIKUS ZOMBI könyvekről, kérem szépen. ŐRŰLET!



Kezdetnek például itt van ez a "Warm Bodies". Nem, nem olvastam a könyvet, nem is a könyvet fikázom, hanem inkább magát az elméletet, amitől az agyamat eldobom és egyáltalán nem jó értelemben. Szerethető zombik! Egy szerelmi történet egy zombiról!! Fogadjuk el a tényt, hogy nincsenek szép-fiú zombik. Ezek Z-O-M-B-I-K, kápíse? Rothadó hullákról beszélünk vagy, ahogy az eredeti népmese tartotta, olyan hullák, akiket egy voodoo varázsló hozott vissza az életbe, valami céllal és ő irányítja őket. Lényegtelen melyik, egyik esetben sem éreznek szerelmet és az hótzihhher, hogy egyik esetben sem olyanok, mint az iskola szuper-menője. A zombik megeszik az agyad (és egyéb fincsi részedet is), nincs más racionális gondolatuk, azon kívül hogy egyék meg az élőket... szóval hogy működik ez és hogy lehetne ezt komolyan venni??



Valószínűleg most egy csomó ember azt mondaná, hogy minek pocskondiázok, mikor a vámpírokat is ugyanígy megváltoztatták. NEM! Nem ennyire. A legtöbb könyvben/filmben még mindig sápadtak, hosszú szemfogaik vannak, vért isznak és szupernovává válnak, ha napfény éri őket. Most szintén mondhatnátok, hogy oké... de MINDEN vaginal-fantasy (copyright - Felicia Day) könyvben kizárólat szexi, kigyúrt vámpírok vannak. Én meg erre mondhatnám, hogy van benne igazság, de nem teljesen. SOHA, senki nem mondta azt, hogy a vámpírlét átváltoztat. Úgy értem, ha a csóka nem volt ember életében is bugyi-nedvesítően szexi, akkor vámpírként sem lesz az. Nem megy át mágikus plasztikai műtéten. Például, ott van mindenki (legalábbis a lányoké) Thor-ja, Chris Hemsworth... ha őt vámpírrá tennék, akkor is úgy nézne ki, mint egy Isten. Nem lenne se szexibb (amúgy is szinte képtelenség lenne), se rondább. Vagy például ugyan ez a helyzet Danny Trejo (Machate)-val. Ő sem lenne alsónadrág modell miután vámpírrá alakulna. A vámpírok csupán egy olyan kisugárzást kapnak, természetfeletti lényükből adódóan  amitől az egyszerű és gyarló halandók szebbnek "látják" őket, akkor is ha egyáltalán nem azok. Valójában, amit a Buffy (és, amit hasonlóan a TVD is csinál), hogy megváltozik a vámpírok arca amikor megmutatják igazi énjüket elég jó koncepció, sőt az egy WIN-WIN szituáció, véleményem szerint.



És EZ a különbség a zombik és a vámpírok közt. A felkapottabb zombik alapvető tulajdonsága, hogy rohadnak, undorítóak, vérszomjasak (vagy inkább húséhesek?). Rózsaszín masniba csomagolni őket olyan, mint amikor a Farkas belebújt a nagymama ruhájába, és nem csak eljátszotta volna, hogy ő nagymama, azért hogy könnyebben megehesse a gyanútlan Piroskát, de tökéletes, 180 fokos fordulatot vett volna és elkezdett volna neki sütit sütni, sálat varrni, takarítani meg egyebek. Egyszerűen NEM EGÉSZSÉGES!! Ennyire ne essünk át a ló túloldalára. Rengeteg olyan fantázia lény van, ami még nem lerágott csont, ha mindenáron valami újat akarunk, és ők legalább nem "éreznék" magukat "megerőszakolva" ilyen alkotások láttán. Félre értés ne essék, nem csak a WB-ről beszélek, láttam én már rengeteg szivárványos zombi sztorit.

Persze mindenkinek adott a jog, hogy saját véleményt alkosson, akinek tetszik az beteg!! Neeem, csak vicceltem (na jó egy kicsit talán mégis). Szóval akinek bejön, az örülhet, mert ellesz látva ilyen témájú könyvekkel és filmekkel, amíg meg nem unja. Aki pedig, olyan mint én, és azon a véleményen van, hogy ez egyszerűen nincs rendben, az pedig készüljön fel, mert ha jön is az a híres zombi apokalipszis, én kicsi pónimon fognak belovagolni, hogy átvegyék az uralmat az egészséges kis élővilágunk felett.


*A fenti szösszenet/kirohanás/vélemény nyilvánítás senki érzéseit sem hivatott megsérteni. Utólag is elnézést, ha valaki emiatt lenne öngyilkos/inná le magát vagy tenne bármit, ami kárt tehet önmagában és/vagy gyanútlan ember/állat/földönkívüli társaiban!*

U.i.: a Filmet meg fogom nézni (ha még élek) több okból is. Egy- mert mazochista vagyok. Kettő - mert sokan védték, és kíváncsi vagyok, hogy a sztereotípiám még utána is fenn marad-e. Hárem (igen direkt írtam így, habár tény, hogy k*rva sötét van és egy betűt sem látok...) - mert film, én meg kíváncsi és egyben lusta alkat is vagyok, és különben se kérdezz már többet, korán van még!! Csak reggeli 5 óra!



0 megjegyzés: