Vendég: Árny és Fény ~ Niara Stanfire

Készült: Augusztus 10, 2011

Ma az elképesztően tehetséges Niara Stanfire-t köszönthetjük a blogon!
Azért van itt, hogy meséljen nekünk kicsit az egyik online regényéről, 
az Árny és Fényről. Amibe remélhetőleg előbb utóbb a könyvesboltokban, a sorok között keresgélve is belefuthatunk. Csak ajánlani tudom eme alkotást.



Szia Nia! Örülünk, hogy beugrottál és válaszolsz néhány kemény kérdésünkre! Először azonban mesélj egy kicsit a regényedről és arról, hogy mit várhatunk tőle!



"Sziasztok! Én örülök, hogy meghívtatok!
Az első Árny és Fény dokumentumot 2009. szeptember 28.-án hoztam létre a számítógépemen és azóta próbálom tökéletesíteni.Eredetileg egy drámaként szerepelt a fejemben Lucifer fiáról és Gabriel két leányáról, míg végül Jay és Carry természete olyannyira magával ragadott, hogy kénytelen voltam műfajt váltani. Azóta számtalan verzió létezik az Árny és Fényre, egyedül csak a címe maradt ugyan az. Első online regényem remek szórakozást nyújthat az angyalok földre szállt rajongóinak,akik szeretik a korántsem egyszerű szereplőket, a barátságot és az őszinte szerelmet, mely képes felrúgni a Túlvilág kegyetlen szabályait, és megpuhítani az ifjú Gabriel szívét, aki köteles apja nyomdokába lépni. A történet első fele Carry szemszögéből olvashatjuk, majd később egyszer kétszer átugrunk majd Gabriel fejébe is."

Carolyn más...Carolyn különleges. Carolyn más, mint a többiek! Gyermekként egy barlangban hagyták. Szeme színét a hangulatai befolyásolják. A múltja számára örök rejtély, nem tudja honnan jött, és miért.Nyolc éves koráig egy árvaházban élt, de mikor az kigyulladt, rejtélyes oknál fogva megmenekült. Nem fog rajta a tűz. A visszafogott, csendes álca mögött egy olyan szörny él, mellyel képtelen megbirkózni, és naponta attól retteg, hogy a szeretteinek fog ártani, ha képtelen magán uralkodni. Egyetlen társa a titokban, Jay, ki elviselhetetlen, cinikus stílusával gyakran az őrületbe kergeti, mégsem képes tőle megválni. A kettejük köteléke képes túllépni Carolyn hibáin, és Jay olykor bunkó, kényes nyavalygásain. Még fogalmuk sincs, hogy a szomszéd ház új lakója akár fenyegető is lehet a barátságukra. Hirem MeConel már csak azért is ellenszenves Carry számára, mert képes abban a házban élni, ahol megöltek valakit. Ránézve életre kelti a vámpír históriákat, melytől Jay a falra mászik! A különös alak viszont egyre inkább megcáfolja a róla alkotott képet, és miközben Carry közelébe férkőzik, hamarosan eléri, hogy a lány ne legyen másé, csak az övé! Gabriel kénytelen közbelépni.
Website: http://nstanfire-lightnshadow.blogspot.com/


Mondanál pár szót nekünk nagy vonalakban a fő karakterekről?

Carry, a szerény, alapjában véve vicces és talpraesett kislány, aki azt hiszi erős jellemének hála képes megbirkózni a vele történtekkel, belső vívódásai mégis arra utalnak, hogy szívesen elcserélné az életét valaki máséval, akit ő normálisnak vél. Rossznak érzi magát a képességei miatt, de az érzelmeit képtelen befolyásolni, és hiába akar mindenkit távol tartani magától, ragaszkodóvá válik. A vére értékes. Egy gyilkos fegyver, melyről Carry-nek fogalma sincs. A világ, születése óta rajta kívül csak egyetlen félvérrel találkozott, aki megmenekült a Túlvilág szabályai elől. A mondák szerint fajtája akkora erővel bír, hogy az képes uralma alá vonni a Menny, vagy Pokol bármely részét. Vérének akár egy cseppje is elég, hogy elpusztítsa az angyalok létét és emiatt mindkét fél figyelemmel kíséri az életét.


Jaydon a történet egyik legjobb és legkülöncebb figurája, az a fajta srác, akire a való életben azt mondanánk, "ki kéne találni". Az ő megalkotása jelentette a legnagyobb fejfájást. Néha még az én kezemből is kicsúszott az irányítás és Jay úgymond "írta magát." Azt hiszem az elmúlt évek során nem volt olyan szereplőm, aki ennyi felejthetetlen percet és nevetést hozott volna, mint mikor Jay az agyamba férkőzte magát. Ugyan akkor a figura kettőssége is elgondolkodtató. Jay, aki magára fújja a Dolce&Gabban-at és bulizni megy, miközben az őrületbe kergeti Carry-t a bunkózásaival és a kényes stílusával, de mikor Carry vérző sebbel rohan ki Hirem házából egyből komollyá válik. Gazdag sráchoz híven vadul szórja a pénzt márkás holmikra, de emellett az ingyenkonyhán dolgozik és a barátairól sem feledkezik meg.

Hirem MeConel a rejtélyes szomszéd, aki szívdöglesztően jó pasi, az a fajta, akibe minden lány képes vakon belezúgni. Izmos karjait, ébenfekete haját és kreol bőrét Carry sem tudja figyelmen kívül hagyni, de igyekszik erényeihez méltan távolságot tartani, mielőtt ártana neki. Hirem időközben nőtt a szívemhez, egy pasi, aki minden nőt képes a tenyerén hordozni, tudja hogy kell hozzájuk szólni és még kedvesnek sem kell lennie, elég csak ránézni. A történtben igen fontos szerepet játszik, a vonzó, olykor rossz fiús jellem, akinek még a humora is tuti, de néha mintha azt súgná valami, nem akar ezzel valamit elfedni?


Gabriel, akinek a legkönnyebb és legjobb a bőrébe bújni, sajnos rengeteg hibát is sikerült közben véteni. Az ő személyisége egyenes, kellemes, tiszta jellem, aki egy felől a háttérből irányítja az eseményeket, más részről pedig jelen van a történetben. Mikor megkímélte Carry életét, esküt tett, hogy nem engedi a gonosz kezére jutni. Eszerint irányítja a lány sorsát, próbálja a Jó felé terelni, pozitív embereket igyekszik az útjába küldeni, de arkangyal sarjaként nem kapta meg azt a képességet, amivel az őrangyalok rendelkeznek. Neki más sorsot szántak, így csak nehezen tud odafigyelni védencére. Mikor a gonosz lecsap Carry-re a pillanat hevében úgy dönt, megmenti a lány életét és ezzel együtt mindent megváltoztat.



Jöjjenek az izzasztó kérdések!

Andie: Mindig is írni szerettél volna?
Niara: Huh, igen, egész kislánykoromban kezdtem írni, az első írásom egy fanfic volt a Piroska és a Farkasról. Szerencsére a nagymamám és az édesanyám nagyon megértőek voltak, így nem zaklattak, ha a kezemben füzetet láttak.
9 éves voltam, mikor egy másik írásom bemutattam a földrajz tanáromnak, aki az olvasást ajánlotta, de nagyon sokáig nem bírtam rávenni magam. Általában kisállatokról írtam emberi tulajdonságokkal. Valódi emberekről csak két év múlva, mikor Balatonon jártunk. Álmomban megpillantottam az első szereplőim alakját, akik még ma is előttem vannak. Másnap szereztem is egy füzetet, amit a hazaútig tele írtam. Akkor még senki sem gondolta, hogy az írás ennyi éven keresztül velem marad.


Andie: Mi vett rá, hogy elkezdj írni?
Niara: Falun nőttem fel, és az ország legkisebb iskolájába jártam, ami annak idején hatalmas szenzációnak számított. Nem igen találtam meg a hangot a többi gyerekkel, ami elég érthető volt, tekintve, hogy az egész iskolában – nem osztályban, iskolában – 30-an voltunk, ha a max létszámot nézzük. Így végül a saját kis világomat választottam, és kihasználtam, hogy az írás olyan dolgokat tár elém, ami ellen nincs kifogásom. Ez ment addig, míg a városba nem költöztük. Az új iskolám 300 diákja közt akadtak barátaim, de az írást képtelen voltam feladni, és ezért mindig is kilógtam a sorból élénk fantáziám miatt.


Andie: Van másik regényed is az ÁF-en kívül? Ha igen mi a címe és hol találhatjuk meg?
Niara: Igen, vannak más regényeim, első befejezett művem a Gyerek Szerelem, melyet évekkel ezelőtt írtam – ez látszik is -, majd mikor az ÁF felénél tartottam, azt is blogra töltöttem.http://gyerekszerelem.blogspot.com/
Be kell valljam, számomra minden írásom közül ez a legkedvesebb, még ha nem is érte el azt a színvonalat, amit meg kell ütnie egy könyvnek.
A többi írásom mind befejezetlen, egyik ilyen a Destiny, melyet egy álom alapján írtam (http://nstanfire-destiny.blogspot.com/) és az Egy Hárpia Naplója, amire a novellám megjelenésekor a Szívtárs online magazin kért fel (http://egyharpianaploja.blogspot.com/). Sajnos egyiket sem bírtam befejezni, mert a szívem mindig visszatért az ÁF-hez, és képtelen voltam abbahagyni, még ha olykor nehéz feladatnak is éreztem. Christen című regényem részletei pedig még kidolgozásra várnak :)


Andie: Honnan jött az ötlet a történethez?
Niara: A történet alapja egy verssel hozható kapcsolatba, amire már nem emlékszem, de egy drámát kezdtem írni belőle Lucifer fiáról és Gabriel két leányáról, míg végül Jay és Carry természete olyannyira magával ragadott, hogy kénytelen voltam műfajt váltani.


Andie: Előre eltervezed, hogy mit fogsz írni legközelebb?
Niara: Igen, minden egyes képkocka a fejemben van, és kívülről tudom az egész történetet. Az olvasóim viszont sokat változtattak a végén azzal, hogy megszerették a negatív főhőst, és így ki kellett ötlenem valami kíméletes verziót.


Andie: Mik a legjobb és legrosszabb részek, amikor meg kell írnod egy új fejezetet?
Niara: A legnehezebb az eleje. Lendülettel akarom tovább vinni, gördülékenyen írni, és általában azt a legnehezebb megírni. Aztán pedig a hitelességre törekvés, Carry vívódásai, az érzések, hogy mindenre odafigyeljek, és mindenre kitérjek. A legkönnyebbek a vidám, és romantikus részek, meg a párbeszédek. :)


Andie: Melyik a kedvenc jeleneted? Akár mint olvasó, akár mint író?
Niara: A kedvenc jelenetem Gabriel vallomása a glasgow-i birtokon, mikor Carryvel egy padon ülnek a tó mellett, és a narancssárga levelű fák alatt a kacsákat nézik, miközben olyan titkok derülnek ki, amelyekre az egész történet épül.


Andie: Melyik a kedvenc karaktered a történetből és miért?
Niara: A kedvenc karakterem Jaydon, mert a történet elején még magam is felnevetek a viccein, és a megnyilvánulásain. Ugyan akkor nagyon is jól tudom, milyen személy valójában, és milyen mély érzelmekkel rendelkezik. Nem véletlenül a történet kulcsfigurája, hiszen vicces, könnyed, és olykor elviselhetetlen természete mellett a háttérben olyan terheket hordoz magán, és olyan döntéseket szül, melyek miatt bizton állíthatom, hogy a történet legérettebb, és legfelelősségteljesebb figurája, még ha a többiek fiatalnak gondolják is.


Andie: Melyik karakterről szeretsz a legjobban írni és miért?
Niara: Megint csak Jay a könnyedsége, és a vidámsága miatt. :)


Andie: Van olyan karakter, amelyiket egy valós emberről mintáztad?
Niara: Igen, Jay és Hirem. Jay több emberből áll össze, de egy valaki nagyon is felfedezhető benne.


Andie: Tervezed, hogy az elkészült művet ki is adatod?
Niara: Nagyon szeretném, de sajnos ismerem az ország adta lehetőségeket. Persze nem fogom feladni, amíg végig nem próbáltam mindent.


Jöjjenek a fun kérdések!


Andie: Mi volt az utolsó könyv, amit olvastál?
Niara: 13 okom volt


Andie: Van kedvenc íród és könyved? Ha igen ki és mi az?
Niara: Jeaniene Frost, Vámpírvadász sorozat. Életemben nem nevettem annyit könyvön, mint ezen, és nem is került hozzám olyan közel egy sem, mint Jeaniene története.


Andie: Ha bármilyen paranormális lény lehetnél, melyiket választanád?
Niara: Hüm… ez nehéz kérdés. Talán jó tündér, vagy kívánságteljesítő aranyhal :D Sosem lehet tudni :D


Andie: Kávé vagy Tea?
Niara: Kávé, a teát csak hidegben iszom meg, akkor sem mindegy milyet :D


Andie: Árulj el nekünk 5 random dolgot magadról
Niara:

Álmodozó
Macskamániás
Talpraesett
Jóban Rosszban fan – juj de ciki :$
És olyan lány, aki a legapróbb viccen is képes órákat nevetni

Andie: Hol futhatunk veled össze, amíg a neten szörfözünk?
Niara: Leginkább facebookon: http://www.facebook.com/nstanfire?ref=ts
és a g-talkon. Van az oldalamon egy chat, ahol szívesen beszélgetek bárkivel, aki kíváncsi rám, vagy egy kis háttérinfóra :D


Andie: Szeretnél valamit üzenni az olvasóknak?
Niara: Igen, azt, hogy nekik köszönhetem, hogy eljutottam idáig, egyedül sosem éreztem magamban annyi motivitást, hogy befejezzem az Árny és Fényt. Számos bátorítást, és rajzot kaptam tőlük, volt, aki verset írt, és olyan is cerkát ragadott, vagy nevezett a versenyekre, aki eddig sosem tett még így. Ezek igazán sokat jelentenek. És köszönöm nektek, Angyalok, hogy még mindig itt vagytok! :)


0 megjegyzés: